22 Nisan 2010 Perşembe

Bayat Ekmek; Peksimet...


Bildiğiniz gibi bayatlamış ekmeklerin değerlendirmenin pek çok yolu var ben en çok iki yöntemi kullanıyorum. 1. Peksimet   2. Galeta unu

Bayatlamaya yüz tutmuş ekmekleri buzlukta biriktiririm hep, fırını çalıştırmaya değecek çokluğa geldiklerinde de hepsini şeritler halinde kesip kızarana dek pişiririm.


Fırından çıkartıp soğumaya bırakırım. Soğuduktan sonra iki guruba ayırırım, ilki kahvaltılarda (çaya banarak), çorbalarda yemek için. Çorbalara kıtır ekmek olarak çok güzel oluyor özellikle çok az tereyağında nane ve kırmızı pul biberle kavurduğunuzda gerçekten güzel oluyor.
                            
İkincisi de dediğim gibi galeta unu. Peksimetleri rondodan geçirip un haline getiriyorum ve  kavanoza yada dondurma kaplarına doldurup buzdolabında saklıyorum. Böylece köfte yapmak istediğimde bayat ekmek telaşına girmeyip oradan kullanıyorum.
Fikir vermek düşüncesiyle, sevgiler...





6 yorum:

  1. canım merhaba bu gün geçirdiğimiz bu güzel ve harika tanışmadan sonra hemen izlemeye aldım seni .
    bayatekmekleri bende bu şekilde kullanıyorum. hazır galeta unundan daha güzel oluyor. canım beklerim sevgiler öpüyorum

    YanıtlaSil
  2. canım bende bu şekild edeğerlendiriyorum ellerine sağlık...

    Mutlu pazarlar:)

    YanıtlaSil
  3. Hatice ablacım çok teşekkür ederim gerçekten güzel bir gündü. Nasip olursa bunu hep tekrarlayalım. Öpüyorum...

    YanıtlaSil
  4. Aslıcım teşekkürler. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Canım
    seni tanıdığıma çok mutlu oldum katıldığın için çok teşekkürler tekrar görüşmek üzere sevgiler......

    YanıtlaSil
  6. s.a teşekkür ederim canım ziyaretine güzel yorumuna seve seve öpreim zeynebimi bizde sizleri tanımaktan çok öutlu olduk dostluklar baki kalsın inşeallah hayırlı cumalar güzel sağlıklı günler dilerim sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails